Protesta de trabajadoras del Servizo de Axuda ao Fogar

Protesta de trabajadoras del Servizo de Axuda ao Fogar CIG

Santiago

Compostela Aberta vuelve a pedir una auditoría del Servizo de Axuda no Fogar en Santiago

La formación municipal reclama que el gobierno local medie entre empresa y trabajadoras para una mejora de sus condiciones

23 enero, 2023 12:59

La formación Compostela Aberta ha vuelto a denunciar este lunes por la mañana incumplimientos en el contrato con las empleadas del Servizo de Axuda no Fogar (SAF). A través de la concejala Marta Lois, el grupo ha señalado la "pasividade" del gobierno local, que no realiza las labores de control necesarias.

Lois destacó que el servicio es público y licitado por el consistorio compostelano y que este está obligado a vigilar que se cumplan las condiciones establecidas en el contrato. Como consecuencia Compostela Aberta volverá a llevar al pleno de esta semana una moción para debatir la situación.

"É un servizo esencial, porque tén que ver cos coidados, e que atende a unhas 600 persoas en Santiago", explicó Lois. "É inadmisible que as traballadoras teñan que seguir reclamando a dignificación das súas condicións, en cuestións básicas que, ademais, están recollidas nun acordo asinado o 1 de xullo de 2022 ao que a empresa segue sen darlle cumprimento, mentres que o Goberno de Bugallo mira para outro lado".

Muchas de estas trabajadores, argumentan desde Compostela Aberta, tienen salarios mileuristas para jornadas de 39 horas y, si están contratadas a tiempo parcial, "directamente son traballadoras pobres". Todo ello se empeora ante la crisis inflacionaria y la falta de actualización de los salarios con el IPC:

Otras reclamaciones del personal, como la contratación de un coordinador de referencia para resolver emergencias, la reorganización del servicio por zonas o el uso del sistema de fichaje online, son otras de las peticiones que siguen sin cumplirse desde el acuerdo del verano.

Moción ante el pleno

En la moción que llevarán al Pleno del jueves, Compostela Aberta incluye una demanda para que el gobierno local medie entre la empresa y las trabajadoras y así garantizar las demandas. Por último, "CA reclama que se dean a coñecer os resultados da auditoría sobre o contrato do Servizo de Axuda no Fogar, que o Pleno da Corporación solicitou en maio de 2022, a partir dunha moción presentada tamén por Compostela Aberta e que contou co apoio dos grupos de PP e BNG".

En el acuerdo plenario entonces se había aprobado una auditoría detallada sobre el primer año de contrato del servicio, tanto en lo relativo a la organización como los medios materiales y la calidad del servicio. "Se o Goberno de Bugallo quere poñer de verdade os coidados no centro, debe exercer o seu deber de fiscalizar un servizo que é especialmente sensible, e debe ser estrito nas esixencias á empresa, tanto na atención ás persoas usuarias como nas condicións das propias traballadoras do SAF", concluyó Marta Lois.