móvil amor

móvil amor Shutterstock

Cultura

"Saboreo doce o caos…": Estas son las "mejores declaraciones de amor" en gallego

El certamen ‘Lingua de namorar’ busca promocionar el uso del gallego entre la juventud de Galicia

30 abril, 2023 19:36

Puedes declararte a alguien o no hacerlo, pero si lo haces, mejor que sea en en gallego. La Xunta de Galicia viene de anunciar los nombres de los ganadores a las "mejores declaraciones de amor en gallego" presentadas en la undécima edición del certamen "Lingua de namorar", en la que han participado jóvenes de entre 14 y 35 años que han demostrado que opciones no faltan.

La convocatoria pretende "dinamizar o uso da lingua galega entre a xuventude, tanto nas súas relacións persoais como na internet", además de permitir a las chicas y chicos poner en práctica sus habilidades literarias. La inciativa ha contado con la participación de un total de 2615 personas (99 escritores/as y 2516 votantes).

La propuesta está organizada por las Consellerías de Cultura, Educación, FP y Universidad y la de Política Social y Juventud, y consta de tres categorías, dos de ellas para web y una exclusiva para la red social Instagram.

"Chover ten que chover…"

En la categoría A (de 14 a 19 años) el primer premio ha sido para la ourensana Alba Guzmán Halcón (Premio Xuventude Crea Novela curta en 2021) con su poema Chover ten que chover:

Chove. Corre por debaixo nosa un reghato de auga. No baño hai pingueiras facendo percusión contra a porcelana.

Namora pensar que o mundo non para se nos deixamos de querer.

El segundo premio de esta categoría se lo ha llevado el coruñés Santiago Sánchez Villarino, con su poema Distancia:

Alén do mar

alén dos meus ollos
alén dos meus soños,
ti.

Preto do mar,
preto dos teus ollos,
preto dos teus soños,
eu.

En esta categoría también ha sido premiada en tercera posición la vecina de Pantón (Lugo) Carla López Otero, con su poema Translúcidas chinas:

Cólleme da man e imos capar o río. Tres pedriñas afundirán, eu fundireime contigo, e as chinas viaxarán río abaixo ata dar cun inmenso mar de lágrimas de felicidade, e quedarán pulidas, e romperán en anacos, e volverán fusionarse, e cambiarán de cor cos anos… Eu quixera amarte coa mesma forza coa que os tres nimios obxectos cabalgaron a vida.

"Os teus beizos me ancoran…"

Posteriormente, en la categoría B (de 20 a 35 años), el primer galardón ha sido para Eva González Blanco, de Lalín (Pontevedra,) con su poema Áncora:

Tentei escribir a melodía perfecta pero decateime de que a túa voz non ten partitura. Que ningunha batuta poderá escribir no aire notas agudas e graves de alegrías, doce alegoría do teu sorriso non mudo. Mais cando recito, os versos debuxan engurras na túa cara, avivecendo a poesía, ao tempo que os teus beizos me ancoran á beira do abismo.

El segundo premio ha sido para Clara Pérez Martínez, de A Bola (Ourense), con su poema Morriñada:

O petricor salpícame a memoria esquecida

nunha inducida ataraxia en tons verdes
que me tingue as arterias ritmicamente,
acompasada coa efervescencia das ondas
mentres o nordés me zoa melifluo
a balada máis romántica en segredo,

a soas coa terra matria

e fico prendida eterna.

El tercer premio ha sido para Andrea López Otero, de Pantón (Lugo), con su poema Entre as cinzas:

saboreo

doce
o caos

da túa lingua
coa miña,

incendiada,

nun lume
que se aviva
feroz

silencioso
e asulagador
entre a pel,

ameazante

coa destrución.

"A arte do bo querer"

Por último, la tercera modalidad estuvo dedicada a la red social Instagram, dirigida en esta ocasión a participantes de 14 a 35 años. En esta categoría la ganadora fue Iria Cebreiros Trigo, de Ourense, con #Aartedoboquerer.

Caerei de novo na tentación da lingua das miradas, movementos e sorrisos cómplices. Hipnotizada pola sonoridade da túa melodía. Alentada pola túa harmonía. Sempre dependente do teu efémero respirar. #LinguaDeNamorar.

Los dos primeros premios de cada una de estas categorías se llevan un tablet, los segundos un e-book y los terceros unos cascos inalámbricos. Para la modalidad de Instagram el premio es también una tablet.